dburtsev (dburtsev) wrote,
dburtsev
dburtsev

Sen. Marsha Blackburn Demands Answers from Google About YouTube’s Censorship of Trump Ads

“Online platforms wield tremendous power in swaying public opinion to the right or left, and with that power comes much responsibility,” the Senator said in a letter to the Tennessee Star.
“As the 2020 election heats up, YouTube has a responsibility to the American people to be open and transparent about its real reasons for taking down what it considers ‘problematic’ campaign ads and why. The American people deserve an answer. YouTube has a duty to answer.”

"Онлайн-платформы обладают огромной властью в раскачивании общественного мнения вправо или влево, и с этой властью приходит большая ответственность”, - сказал сенатор в письме к Tennessee Star.
"По мере того, как выборы 2020 года нагреваются, YouTube несет ответственность перед американским народом за то, чтобы быть открытым и прозрачным в отношении своих реальных причин для снятия того, что он считает "проблематичными" рекламными объявлениями и почему. Американский народ заслуживает ответа. YouTube обязан ответить.”

YouTube’s censorship of more than 300 of the Trump campaign’s ads was revealed in a 60 Minutes segment earlier this week.
60 Minutes correspondent Lesley Stahl asked Wojcicki, “Have you taken down any of President Trump’s ads at all?” YouTube’s CEO responded, “There are ads of President Trump that were not approved to run on Google or YouTube.” When pressed for an example, Wojcicki added, “Well, they’re available in our transparency report.”

Пример цензуры YouTube удалившей более 300 объявлений кампании Трампа была показана в программе "60 Минут" ранее на этой неделе.
Корреспондент "60 Минут" Лесли Шталь спросил Войчицкого: "вы вообще сняли какую-либо рекламу президента Трампа?"Генеральный директор YouTube ответил: "есть объявления президента Трампа, которые не были одобрены для запуска на Google или YouTube." Когда его попросили привести пример, Войчицкий добавил: "Ну, они доступны в нашем отчете о прозрачности.”

From the transparency report, CBS learned that more than 300 of President Trump’s ads had been taken down, mostly over the summer.
The Republican party and the Trump campaign have condemned Google’s recent rule-changes around political ads, calling them a “blatant attempt to suppress voter information.”

Из отчета о прозрачности CBS узнал, что более 300 объявлений президента Трампа были сняты, в основном летом.
Республиканская партия и кампания Трампа осудили недавние изменения правил Google вокруг политической рекламы, назвав их "вопиющей попыткой подавить информацию для избирателей.”

The Democrats, meanwhile, are pressuring Facebook to follow the lead of Google and censor more political ads. In a letter to Mark Zuckerberg, DNC CEO Seema Nanda complained that “Current Facebook policy allows politicians to place demonstrable lies in front of voters via paid ads.”
Elizabeth Warren, Joe Biden and the left-wing media have all campaigned for Facebook to censor Trump ads on the grounds of “misinformation.”
While Facebook hasn’t caved in yet, it appears Google and YouTube have.

Демократы, тем временем, оказывают давление на Facebook, чтобы следовать примеру Google и подвергать цензуре больше политической рекламы. В письме Марку Цукербергу генеральный директор DNC Сима Нанда жаловался, что " текущая политика Facebook позволяет политикам размещать очевидную ложь перед избирателями через платные объявления.”
Элизабет Уоррен, Джо Байден и левые СМИ провели кампанию за то, чтобы Facebook подвергал цензуре рекламу Трампа на основании “дезинформации".”
Хотя Facebook еще не сдался, похоже, что Google и YouTube сдались.
https://www.breitbart.com/tech/2019/12/06/sen-marsha-blackburn-demands-answers-from-google-about-youtubes-censorship-of-trump-ads/
Tags: СМИ, США, выборы, реклама, свобода слова, цензура
Subscribe

Recent Posts from This Journal

  • Post a new comment

    Error

    default userpic
    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 0 comments