dburtsev (dburtsev) wrote,
dburtsev
dburtsev

Categories:

Now math slammed as 'racist,' 'western'

Some may regard mathematics as a last bastion of academics immune to political correctness, or "wokeness," as some prefer.
But an advisory committee wants to warn students in Seattle Public Schools that they have been victims of a racist system that has used math as a tool of oppression, reports Jason Rantz, an afternoon host on KTTH radio in Seattle.

Некоторые могут рассматривать математику как последний бастион ученых, невосприимчивых к политкорректности.
Но консультативный комитет хочет предупредить студентов в государственных школах Сиэтла, что они стали жертвами расистской системы, которая использовала математику в качестве инструмента угнетения, сообщает Джейсон Ранц, ведущий дневного радио KTTH в Сиэтле.

The novel approach to the discipline comes from a preliminary "Math Ethnic Studies Framework" produced by an Ethnic Studies Advisory Committee under the Seattle Public Schools superintendent.
The proposal laments that "western" math has been viewed as the only "legitimate expression" of math identity. It's been used to "disenfranchise people and communities of color" and, consequently, it "erases the historical contributions of people and communities of color."
It wonders, "Who gets to say if an answer is right?"
The premise is that math has been manipulated to allow inequality and oppression to persist.
"Who is doing the oppressing?" the proposal asks.

Новый подход к дисциплине исходит из предварительной "математической основы этнических исследований", подготовленной Консультативным комитетом по этническим исследованиям при суперинтенданте государственных школ Сиэтла.
Заявка сетует на то, что "западная" математика рассматривается как единственное "законное выражение" математической идентичности. Он использовался для "лишения прав людей и сообществ цвета" и, следовательно, он" стирает исторический вклад людей и сообществ цвета."
Он задается вопросом: "Кто может сказать, если ответ правильный?"
Предпосылка заключается в том, что математикой манипулировали, чтобы позволить неравенству и угнетению сохраняться.
"Кто же делает угнетение?" заявка спрашивает.

Rantz comments: "Ironically, if you subscribe to this social justice world view of math, and teach anyone that there's no such thing as correct answers, you will be doing immeasurable and, yes, oppressive, harm to students."
Ранц комментирует: "По иронии судьбы, если вы подписываетесь на это мировоззрение социальной справедливости математики и учите всех, что нет такой вещи, как правильные ответы, вы будете делать неизмеримый и, да, угнетающий, вред студентам."

Seattle Public Schools responded to Rantz's request for comment...
"The Superintendent’s office notes that the document is a review of the work done by districts so far, but not necessarily a finalized recommendation list, which isn’t yet due," the statement said.

Государственные школы Сиэтла ответили на просьбу Ирана о комментариях...
"Управление суперинтенданта отмечает, что документ представляет собой обзор работы, проделанной округами до сих пор, но не обязательно окончательный список рекомендаций, который еще не готов", - говорится в заявлении.
https://www.wnd.com/2019/10/2-2-5-school-slams-racist-western-math/
Tags: наука, расизм, школа
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic
    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 1 comment